4 Nisan 2016 Pazartesi

Instagram'da Nasıl Popüler Olursunuz? Takipçi Sayısı Nasıl Artar?

Herkese günaydın! 

Bugün bana en çok gelen sorulardan birini cevaplamaya çalışacağım. Özellikle son 1, 1,5 yıldır Instagramın popülerliğini arttırması ve adeta bir iş haline gelmesiyle birlikte bu tarz soruları daha çok alır oldum. Instagram artık selfie paylaşılan uygulamadan çok daha ötesi bir mecra haline geldi. Önceden sadece Instagram hesabı olan ve bu işlerle ilgilenenlere tembel gözüyle bakılıyordu ''Bir blogu bile yok'' diyorduk. Ancak kısa süre içinde herşey çok değişti ve bu iş çok profesyonel bir hal aldı.  Artık her kategoriden o kadar çok hesap var ki bu da farkedilmeyi biraz zorlaştırıyor. En başından söylemek istiyorum; hayır sadece firmalardan ürün almak için açılmış hesaplar hiç bir zaman başarılı olamıyor :)

Sizinle kısaca kendi bildiğim tüyoları paylaşmak istiyorum. Tabi ki bu tüyolar instagramı kişisel hesap olarak kullanmak için değil bunu da unutmamak gerekiyor. 

1-Hesabınızın Bir Konsepti Olsun

Öncelikle kendinize bir konsept belirleyin. Makyaj üzerine bir instablogunuz mu olsun istiyorsunuz, moda mı, kitap mı, yemek mi, çocuk mu? İlgi alanınıza göre hareket edin ve belirlediğiniz bu konsept çerçevesinde paylaşım yapmaya özen gösterin. Örneğin benim bir makyaj blogum var ve instagram hesabımda genel olarak buna yönelik. İnsanlar beni bunun için takip ediyor, benim kitap yorumlamam ne kadar uygun olmazsa kitap yorumu yapan birinin de günün makyajını paylaşması o kadar uygun olmaz. Tabi ki arada bir yapılabilir ancak bütünlüğü bozmamanın önemli olduğunu düşünüyorum bu noktada. Fotoğraflarını sadece siyah-beyaz yayınlayanlar, hep beyaz arka plan kullananlar.. Farklılık katmak sizin elinizde.




2-Fotoğraf Kalitesine Özen Gösterin

Fotoğraf kalitesi konseptten de önemli olabilir aslında :) Kendi adıma konuşmam gerekirse ışığı kötü, net olmayan ve anlamsız bulduğum fotoğrafları gördüğümde beğen'e basmıyorum. Çünkü bu iş bence bir hobi ve yeterince özen gösterilmesi gerekiyor. Tabiki kalite derken illa profesyonel makine kullanımından bahsetmiyorum. Evin aydınlık bir yerinde fotoğraf çekilmesi, arka planın temiz olması, gözü yormaması önemli. Telefonun fotoğraf makinesiyle de gayet güzel fotoğraflar çekilebilir. Bu arada firmalar tarafından nasıl farkedilirim diye soranlara da ufak bir tüyo olsun; firmalar aslında fotoğraf kalitesini ve sizin çizginizi çok önemsiyor.




Genellikle çekim için fotoğraf makinesi kullansam da telefonla da güzel sonuçlar yakalanabiliyor.




3-Hashtag(Etiket) Kullanın

Yukarıda koyduğum fotoğraflarda da farketmişsinizdir, fotoğrafla ve konumla ilgili hashtagler eklemeye özen gösteriyorum. Çoğu kişi bunu önemsemese de aslında oldukça önemli. Böylece yabancılar tarafından da fark edilmiş oluyorsunuz ve beğenilerini sizden esirgemiyorlar. O konuyla ilgili hashtagler vasıtasıyla bir şey arayanlar da size ulaşmış oluyor.




4-Farkedilmek İstiyorsanız Beğenmeyi Unutmayın

Çoğu zaman takipçi sayılarıyla beğeni sayılarının örtüşmediğini görüyorum, bu kendi hesabım için de geçerli. Çünkü takipçilerin büyük bir çoğunluğu sessiz kalmayı tercih ediyor. Bu bizim ne kadar emek harcadığımız düşünülürse oldukça can sıkıcı bir durum. Siz gerçekten beğendiğiniz bir şeyi beğenmeyi ve yorumlarınızı paylaşmayı unutmayın. Ne kadar çok kişiyle etkileşimde olursanız sizin için o kadar iyi. 


5-Bonus; Selfie Mevzusu

Birçok kişi kendi fotoğrafını paylaştığında takipçi sayısının azaldığını söylüyor. Moda bloggerlarını bunun dışında tutuyorum tabi ki. Ben henüz böyle bir şey yaşamadım ancak çok duydum. En başta dediğim gibi bazı konsept dışına çıkmalar tabi ki olacaktır ancak bu çok sık olursa takipçilerin rahatsız olabileceğini düşünüyorum. Kişisel hesap veya moda blogu değilse kimse günde 3 selfie beğenmek istemez sanırım :) Makyaj bloggerları için en uygunu ya günün makyajı fotoğrafları ya da biri tarafından çekilmiş kaliteli fotoğraflar. 




Umarım bazı sorularınıza yanıt verebilmişimdir. Tabi ki aranızda''Ya bununla bu kadar uğraşılır mı , alt tarafı fotoğraf koyacağız'' diye düşünebilir. Ancak bu işi hobi olarak yapacaksanız bu adımların önemini yaşayarak gördüm diyebilirim. Siz bu konuyla ilgili ne düşünüyorsunuz?

Görüşmek üzere! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder