24 Ocak 2016 Pazar

Cilt Bakım Ürünlerini Hangi Miktarda Kullanmalıyız?

Hangi cilt tipi hangi ürünü kullanmalı, hangi sırayla kullanmalı, hangi yaş aralığı için hangi ürün uygun gibi birçok soruyu içine alan günlük cilt bakım rutininde en önemli konulardan biri de kullanacağımız ürünlerin miktarı.

Etrafımda bu konuyla ilgili birçok yanlış gördüm. Cildim bolca nemlensin diye nemlendiriciyi abartanlar, tam gece uyumadan önce cilt bakımını yatıp yatanlar ve bu sayede aslında bütün ürünlerin yastığa geçmesini sağlayanlar :) Bir de ben yüzümü sadece Bepanthen sürüyorumcular var ki şuan için oraya hiç girmiyorum. Tabiki bir cilt bakım uzmanı değilim ama okuduğum, araştırdığım kadarıyla bu konuyla ilgili bildiklerimi aktarmak istedim. 




Bu tarz ürünlerde miktar çok önemli. Çünkü fazla fazla kullandığımız hiç bir kremin, temizleyicinin aslında bize bir faydası yok. Sadece ürün israfı...Bütün okuduklarımı özetleyen yukarıdaki görseli buldum ve size de faydalı olması açısından paylaşıyorum.

Buna göre temizleyicimizi bir su şişesinin kapağı büyüklüğünde, nemlendiricimizi bir lens büyüklüğünde, maskemizi bir çilek büyüklüğünde, göz kremimizi bir pirinç tanesi büyüklüğünde(tek bir göz için), serumumuzu da bir kahve çekirdeği büyüklüğünde kullanmamız gerekiyormuş.

Çoğuna uysam da göz kreminin miktarını bazen abarttığımı farkettim buna göre. Bol Bol süreyim de nemli kalsın mantığını bu noktada bırakmam gerek sanırım :)

Sizin bu bağlamda doğru bildiğiniz yanlışlar var mı?

Görüşmek üzere...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder