14 Ocak 2016 Perşembe

Düzenlemek, Kullanmadıklarımızdan Arınmak ve Daha Az Almak

Bugün sizlerle hayatımda bir süredir uyguladığım bazı kararlardan bahsetmek istedim. Alışveriş yapmayı her kadın gibi çok seviyorum ve özellikle konu kozmetiğe geldiğinde eskiden ipin ucunu kaçırırdım. Benimle aynı dertten müzdarip olanlar için de eşyalarımı nasıl düzenlediğimden, nasıl elimdeki ürünleri çıkardığımdan ve alışveriş konusunda kendimi nasıl dizginlediğimden bahsedeceğim. Motivasyon dolu bir yazı sizi bekliyor :)


1.Kullanmadıklarınızdan Kurtulun

En azından ben böyle yaptım. Uzun zamandır (yaklaşık 1, 1 buçuk yıldır) hiç elimi sürmediğim iyi durumda olan ürünlerimi arkadaşlarıma ve çevreme dağıttım. İhtiyacım dışında sayılabilecek çoğu şeyden kurtuldum. Sırf bunu bir gün kullanırım belki diye vermeye kıyamadığım ama hiç kullanmadığım yepyeni duran, çekmecede yatan rujlarımdan başladım işe. Neticede bir ruju her gün kullansak bile bitirmesi çok zaman alıyor. Eğer iyi durumda olan kozmetikleriniz varsa onları Instagramda '''Hipder'' hesabına yollayabilirsiniz. Satışlardan elde edilen paralarla ihtiyacı olan hayvanların bakım ve ameliyat masrafları karşılanıyor.




2.Kendinize Bir Project Pan(Bitirme Projesi) Listesi Hazırlayın

Bu ürün bitirmek istiyorsanız en etkili yöntemlerden biri. Azalmış veya bitirmek istediğiniz ürünleri listeleyin onlara yoğunlaşın. Özellikle bitirme projesi son zamanlarda instagramda oldukça popüler. Herkes 2016'da bitirmek istediği ürünleri ve daha sonra bunlarla ilgili güncellemeleri paylaşıyor. Dibi görünen ürünler de gerçekten haz veriyor. #projectpan #projectpancommunity #projectpan2016 #hitpan gibi etiketlerden takip edebilirsiniz.  Ben de bu ayın başında kendime hem makyaj ürünlerinden hem de cilt bakım ürünlerinden oluşan bir liste hazırladım. Bunlara yoğunlaşıp bu senenin sonuna kadar bitirmeyi planlıyorum. Şimdiden iki tanesini bitirdim bile.



3.''Şunu da alayim mutlaka kullanırım'' Yanılgısıyla İndirimlere Hücum Etmeyin

Eskiden, yakın bir zamana kadar Gratis ve Watsons ne zaman indirim yapsa sabah hemen gidip alışveriş yapardım. Bu tarz indirimler ihtiyacınız olanları almak için iyi olsa da şu da çok uyguna geliyor, bunu da merak ediyordum zaten diye diye sepeti doldurmuş oluyoruz. Bu da gereksiz yere harcama yapmamız ve o ürünlerin çoğunun çekmecede bekleyeceği anlamına geliyor. Bu yüzden indirim dönemlerinde ''Gratis İndirimden Mutlaka Alınması Gereken 10 Ürün'', ''İndirimden Ne Almalıyız?'' tarzında yazılardan koşarak uzaklaşın. Artık bu iki mağazanın indirimlerine ihtiyacım olan gerçekten alacağım birşey yoksa uğramıyorum, buna Sephora'nın Black Kart'a yaptığı %20 indirim de dahil.





4.Küçük Organizerlar Tercih Edin

Aynı diyet yaparken uygulanan taktik gibi, diyette nasıl tabak küçültülüyorsa bu süreçte de organizerlarınızı küçültün. Şahsen ne kadar büyük alanım varsa o alanı o kadar fazla şeyle doldurmak istiyorum. Bu yüzden de sık kullandığım şeyleri masamın üstüne koyup geri kalanını çekmecemdeki küçük düzenleyicilere yerleştirdim. Gözümün önünde olan şeyleri daha sık kullandığımdan ürün bitirmeme yardımcı oluyor.


5. Bir de Şu Far Paleti Mevzusu Var Tabi

En çok zaafım olan ürünler rujlar ve far paletleri. Bir ara her indirimde The Balm'ın bir tane paletini alıp koleksiyonu neredeyse tamamlamıştım. Daha sonra elimdekileri dağıttım ve sadece en sevdiğim bir kaç paleti bıraktım. Hala bu konulara ilgisi olmayan biri için çok, ama sadece iki tane göz kapağımız olduğunu da unutmamak gerekiyor. Kullanacağımdan, bitirebileceğimden fazla makyaj malzemesi artık beni çok rahatsız etmeye başladı. Hep de aynı renkleri tercih ettiğim düşünülürse pek de mantıklı bir hareket değil.





Şimdi siz de elinize en sevdiğiniz defterinizi alın ve bu yıl bitireceğiniz ürünleri ufak ufak not alın :) Elinizdekileri değerlendirmenin, bir ürünün hakkını vermenin ne kadar güzel bir şey olduğunu göreceksiniz.



Sevgiler<3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder